„Zeleno vezivo” za cementne košuljice
S obzirom na ozbiljnost situacije, od presudnog je značaja uključivanje što većeg broja aktera u globalnu borbu za očuvanje životne sredine. Vodeće svetske kompanije uzele su aktivnog učešća u „zelenim inicijativama“, razvijajući strategije koje bi dugoročno dovele do drastičnog smanjenja emisije CO₂, uz tendenciju prelaska na tzv. nultu emisiju do 2050. godine.
Kompanija Holcim Grupa, kako na globalnom nivou, tako i kroz aktivnosti Lafarge BFC-a u Srbiji, svoju strategiju razvija u navedenom pravcu, sprovođe- njem niza mera usmerenih ka smanjenju uticaja svoje industrije na životnu sredinu, počev od supstitucije fosilnih, neobnovljivih goriva alternativnim, preko zamene prirodnih sirovina njihovim dekarbonizovanim ekvivalentima, te razvoja svog portfolia ka paleti proizvo- da sa što manjom emisijom štetnih gasova.
„Zeleno vezivo” za mašinske košuljice, Beočinski EstrihBet, samo je jedan u nizu proizvoda sa znatno manjim sadržajem ugljenika, koje je predstavljeno srpskom tržištu 2019. godine, sa namerom da ponudi alternativu materijalima koji se tradicionalno koriste za izradu košuljica, a koje gotovo uvek karakteriše visoka CO₂ emisija.
Značaj i benefiti novog veziva, kao i drugih materijala sa smanjenom emisijom ugljen-dioksida, prepoznati su u ozbiljnoj meri u okviru srpske građe- vinske industrije, isprva zbog performa- nsi samog proizvoda, koji se pokazao kao neprikosnoven među materijalima za izradu završnog sloja, a dugoročno zbog sve strožih kriterijuma koji se odnose na uticaj građevinskih materijala na životnu sredinu. Naime, korišćenje proizvoda sa smanjenim CO₂ otiskom investitorima donosi niz prednosti, poput povoljnijih uslova za kreditiranje, veće konkurentnosti prilikom apliciranja za projekte, omogućava pristup zelenim fondovima za finansiranje i sufinansira- nje, utiče na unapređenje imidža kompanije usled društveno odgovornog poslovanja i slično.
Sa aspekta doprinosa zaštiti životne sredine, ohrabruje činjenica da su benefiti „zelenog” EstrihBet veziva uveliko prepoznati od vodećih izvođa- čkih i podizvođačkih firmi u zemlji, te da je materijal sa smanjenim uticajem na sredinu već ugrađen u čitav niz značajnih projekata.
Firme koje se bave ugradnjom košuljica, poput kompanije Tomaso- vić doo, firme Bau Estrih, Keramike Plus, Milan Tošić i drugih, primenile su novi proizvod na vodećim projektima u zemlji, kakvi su Beo Shopping Centar, Klinički centar Srbije, Beograd na vodi, Kineski kulturni centar, Visitor Centar Beograd, Navigator II poslovni centar, kao i pri izgradnji brojnih stambenih zgrada u Novom Sadu, Beogradu, Kragujevcu, Šapcu, Valjevu, Zrenjaninu, Subotici, Loznici.
Svakako da su pored smanjenog CO₂ otiska na implementaciju EstrihBet-a na tržištu uticale karakteristike ovog inovativnog proizvoda: specifičan sastav veziva obezbeđuje lakši transport materijala kroz creva i pumpu; vreća od 40 kg je potvrđena kao prava mera za doziranje; proizvod je pogodan za rad pri svim temperaturama vazduha, a njegove prednosti naročito dolaze do izražaja pri povišenim vrednostima. Novi proizvod karakterišu i veće čvrstoće na savijanje, što obezbeđuje otpor- nost pri prelasku radnih mašina preko košuljice tokom samog izvođenja radova. Manja potrošnja u odnosu na standardne cemente i pristupačna cena novog materijala svakako su od značaja, a ono što je verovatno presudno kod izbora baš ovog proizvoda jeste činjenica da se njegovim korišćenjem umanjuje rizik od nastanka pukotina i do 70% u odnosu na standardne cemente, kako pokazuju rezultati sa gradilišta.
Redukcija ugrađenog ugljenika u građevinskim materijalima od suštinskog je značaja za smanjenje ukupnog uticaja na životnu sredinu koju ostavljamo budućim generacijama.
Građevinska industrija je u prilici i u obavezi da uloži dodatne napore kako bi u nasleđe ostavila građevine koje danas
podižemo - stambene i poslovne komplek- se, objekte infrastrukture i industrijska postrojenja, koja neće dodatno negativno uticati na sredinu koja nas okružuje.
Za više informacija o vezivu EstrihBet kontaktirati: M. +381 62 486 717 http://www.lafarge-gradnja.rs/beocinski-estrihbet.html
- Building Progress And Support For Cities And The World - Dimitrije Knjeginjić CEO of Lafarge Serbia, talks to Forbes Magazine
- “Zeleni” cement i beton se u Srbiji već proizvode. Da li se građevinska industrija trajno menja?
- ECO portfolio Lafarge BFC, za novu kulturu gradnje
- "Zeleni" materijali za novu kulturu gradnje Intervju Dimitrija Knjeginjića, direktora Lafarge Srbija, za nedeljnik NIN
- Rekonstrukcija auto-puta E75 na deonici Horgoš - Novi Sad uz primenu “zelene” infrastrukturne metode