Hlađeni Lafarge beton. Kako u ekstremnim vremenskim uslovima ispoštovati zahtevnu dinamiku izgradnje?

 

Kontinuirana isporuka betona, bez obzira na vremenske uslove, predstavlja imperativ u građevinskoj industriji, naročito kada su u pitanju kapitalni projekti. Kako bi svojim kupcima osigurala poštovanje planirane dinamike radova, kompanija Lafarge obezbeđuje uslugu hlađenja svežeg betona. Primena ove inovativne metode jedini je način da se osigura neometano izvođenje radova i u uslovima izuzetno visokih dnevnih temperatura kojima svedočimo.

Sistem za hlađenje svežeg betona koji je u ponudi Lafarge betonske baze stacionirane na Makišu, bazira se na automatskom i strogo  kontrolisanom doziranju tečnog azota za hlađenje sveže betonske mase u betonskoj mešalici, koji se ubrizgava preko specijalno dizajniranih mlaznica. Hlađenjem betona na opisani način postiže se najveća efikasnost, s obzirom  da se hladi ukupna masa svežeg betona. Tečni azot prilikom doziranja prelazi u gasovito stanje i spušta temperaturu betona na željenu, koja je prethodno zadata od strane tehnologa. Kako je medijum za hlađenje gas bez sadržaja vlage, eliminisan je bilo kakav uticaj na kvalitet betona. Ovim putem osigurano je da se temperatura betona održava u rasponu između 5 i 30 stepeni celzijusa, što je neophodno kako bi beton ispunio zahtevane performanse i zadovoljio propisane norme.

img 20210721 113236 2

Most 13, Obilaznica oko Beograda, Sektor 5 Deonica B

Hlađeni beton isporučuje se trenutno za potrebe izgradnje Obilaznice oko Beograda i radove na proširenju Aerodroma Nikola Tesla. Izgradnja kapitalnih projekata ne trpi uslovljavanje atmosferskim prilikama, zbog čega su glavni izvođači na projektima od nacionalnog značaja prepoznali u Lafarge-u pouzdanog partnera, koji može da ponudi vrhunski kvalitet proizvoda i inovativna rešenja, neophodna u ekstremnim uslovima kojima svedočimo

Izgradnja Obilaznice oko Beograda odvija se i u otežanim vremenskim uslovima. Narednih dana očekuje se završetak izgradnje Mosta 13, u okviru Sektora 5 Deonice B, koji se prostire  petlje Orlovača do tunela Straževica.  Preostala dva mosta ovog sektora, Most 14 i Most 15, završeni su, dok se u tunelu Straževica finalni radovi privode kraju. Puštanje ove deonice u saobraćaj očekuje se početkom sledeće godine.

img 20210721 122107 2

Most 13, Obilaznica oko Beograda, Sektor 5 Deonica B

Zahvaljujući strateški raspoređenoj mreži betonskih baza u prestonici, počev od Leštana, preko Savskog nasipa, Makiškog polja do Ade Huje, snabdevenih sistemima za hlađenje i grejanje betona, Lafarge Beton je u mogućnosti  da kontinuirano snabdeva sva aktuelna gradilišta, nezavisno od  atmosferskih prilika. Sa druge strane, nedavno proširena flota miksera i pumpi, omogućila je da se nivo usluge logistike i transporta Lafarge Betona  podigne na još  viši nivo,  što sveukupno predstavlja najbolji odgovor na zahteve izazovnog domaćeg građevinskog sektora.