INTERVJU SA SIMONOM KRONENBERGOM
Strateška vizija, liderstvo u inovacijama i uloga Lafarge Srbija u održivoj budućnosti Holcim grupe
Lafarge Srbija je imala čast da ugosti gospodina Simona Kronenberga, regionalnog direktora za centralnu i istočnu Evropu Holcim grupe, koji je tokom posete Srbiji imao priliku da se detaljno upozna sa tekućim aktivnostima i strateškim pravcem razvoja naše kompanije.
Tokom posete detaljno su razmotrene ključne inicijative, uz otvorenu i konstruktivnu razmenu mišljenja o aktuelnim projektima koji su od suštinskog značaja za dugoročni rast i održivi razvoj kompanije. Tom prilikom još jednom smo potvrdili našu snažnu posvećenost vrednostima koje nas vode napred ka dekarbonizaciji, inovacijama, cirkularnoj ekonomiji i ubrzanom sprovođenju strategije NextGen Growth 2030.
U ekskluzivnom intervjuu, gospodin Kronenberg deli svoje utiske iz Srbije, ističe strateške prioritete Holcim Grupe na evropskom i globalnom nivou i naglašava ključnu ulogu ljudi, svrhe i performansi u transformaciji građevinske industrije. Naša kompanija, Lafarge Srbija, kako kaže, ne samo da prati ove promene, već ih i predvodi.
Za početak, možete li podeliti sa nama ključne utiske koje nosite iz ove posete?
Veoma sam zadovoljan napretkom koji je postignut u Srbiji tokom proteklih nekoliko godina. Tim iz Srbije iz godine u godinu dosledno ispunjava očekivanja, uspešno sprovodi Holcimovu strategiju rasta, širi poslovanje i postiže značajne rezultate u oblasti održivosti, dekarbonizacije i cirkularne ekonomije. Zaista je ohrabrujuće videti ovakav nivo posvećenosti i ostvarenja.
Na osnovu trenutnih rezultata i planova za budućnost, kako vidite poziciju Lafarge Srbije u narednim godinama?
Imam privilegiju da vodim organizaciju centralne i istočne Evrope, koju doživljavam kao srce Evrope, odnosno kao region pun potencijala i prilika. Moja očekivanja su veoma visoka, jer tim iz Srbije treba da bude jedan od predvodnika „NextGen Growth Strategy 2030“. To uključuje jačanje tržišne i liderske pozicije u oblastima kao što su dekarbonizacija i cirkularna ekonomija, doprinos talentima na nivou cele grupe, kontinuirana ulaganja u lokalne ljude i njihov razvoj, kao i ispunjenje ciljeva rasta, održivosti i profitabilnosti.
Iz Vašeg ugla i iskustva, šta definiše Holcim grupu kao globalnog lidera? Da li su to inovacije, ljudi, strategija, ili kombinacija svega navedenog?
Često govorimo o svrsi, performansama i ljudima. Verujem da upravo kombinacija svih tih elemenata definiše Holcim kao globalnog lidera. Međutim, u samoj suštini, to jesu naši ljudi, njihove veštine, strast i jedinstveni Holcim duh koji nas svakodnevno pokreće napred.
U tom smislu, šta je to što suštinski oblikuje naš „Holcim Spirit“?
To je naša strast i motivacija, rezultati koje postižemo i način na koji se organizujemo kako bismo ostvarili svoje ambicije rasta. Na kraju, sve se svodi na našu zajedničku svrhu, a to je da gradimo napredak za ljude i planetu.
Koji su trenutno najvažniji prioriteti Holcim Grupe?
Ova godina je od posebnog značaja, jer smo pokrenuli novu strategiju sa jasnim obavezama prema našim zainteresovanim stranama i investitorima, zvanično predstavljenu kroz strategiju „NextGen Growth 2030“. Ako pažljivo pogledate osnovne elemente strategije, ona je usmerena na ostvarenje ambicioznog rasta, postizanje iznadprosečnih poboljšanja u profitabilnosti i postavljanje najboljih praksi u oblasti dekarbonizacije i srodnih inicijativa.
Kada uporedim Evropu sa drugim regionima, smatram da ovde moramo biti nekoliko koraka ispred. Zbog toga su naši ciljevi dekarbonizacije u Evropi još ambiciozniji. Na primer, planiramo da sve naše cementare dostignu stopu termalne supstitucije od oko 90%, od čega više od 40% iz biomase, uz dodatno povećanje upotrebe alternativnih sirovina.
Već imamo sedam projekata hvatanja ugljenika koji se finansiraju iz Evropskog inovacionog fonda, a još pet projekata je u pripremi. Sve to nam daje snažan zamah i jasan podsticaj da nastavimo s naporima kako bismo do 2030. isporučili 8 miliona tona cementa sa gotovo nultom emisijom, uz ulaganja veća od dve milijarde evra u tehnologije hvatanja i skladištenja ugljenika (CCUS).
Koji su ključni ciljevi Holcim Grupe kada je reč o upotrebi alternativnih goriva i gde se trenutno nalazimo u pogledu njihove implementacije?
Prošle jeseni predstavili smo investitorima evropsku mapu dekarbonizacije. Suštinski, optimizujemo ceo lanac vrednosti – od sirovina koje koristimo do novih tehnologija za hvatanje ugljenika.
Imamo veoma precizne ciljeve: termalna supstitucija mora da pređe 90% u svim pogonima do 2030. godine. Biomasa treba da čini preko 40% korišćenih goriva. Takođe intenzivno radimo na programima za smanjenje klinker faktora. Srbija je odličan primer toga kako brzo možemo smanjiti klinker faktor zahvaljujući dostupnosti letećeg pepela u zemlji. Pored toga, radimo i na optimizaciji receptura za beton, kao i razvoju novih građevinskih tehnologija poput 3D štampe, koja omogućava veću efikasnost upotrebe materijala.
Holcim grupa sve više ulaže u cirkularnu ekonomiju. Šta koncept cirkularnosti danas znači za cementnu industriju na globalnom nivou?
Imamo vrlo konkretne i ambiciozne planove kada je reč o cirkularnoj ekonomiji. Samo prošle godine preradili smo 10 miliona tona građevinskog otpada, a cilj nam je da taj broj udvostručimo na 20 miliona tona do 2030. Trenutno u Evropi upravljamo sa 98 reciklažnih centara za građevinski otpad, a planiramo da ih do 2030. povećamo na 150. To su jasni i merljivi koraci. Svakog dana više od 1.000 kamiona prevozi građevinski materijal. Duboko verujem da je ovo jedinstvena prilika da gradimo više koristeći manje.
Kao neko ko vodi evropski region, imate li poruku za naše zaposlene – kako u Srbiji, tako i širom Evrope? Šta biste im inspirativno poručili u susret izazovima i projektima koji su pred njima?
Hajde da zajedno učinimo Holcim još boljim mestom za rad. Iskreno verujem da je Holcim danas najbolja kompanija u našoj industriji – mesto gde možemo ostaviti stvaran, pozitivan trag u društvu. To bi trebalo da bude snažan izvor motivacije. Kada u posao unosimo strast, ne samo da doprinosimo nečemu većem, već sebi otvaramo vrata ka izuzetnim prilikama – kako profesionalno, tako i lično. Zato nastavite da pomerate granice mogućeg. Budućnost je vaša da je oblikujete!
