Želimo da istaknemo
Zahvaljujući dugogodišnjem fokusu na istraživanje i razvoj, Lafarge je doprineo velikom napretku u građevinskoj industriji. Ovde možete videti neke projekte za čiju izgradnju su se koristili najnoviji Lafarge materijali.
Ključna dostignuća Lafarge grupe |
|
Hypergreen, koncept multifunkcionalne kule |
|
|
Projekat Hypergreen kule, koji je razvio arhitekta Žak Ferije (Jacques Ferrier) u saradnji sa Lafarge-om, je dizajniran od Agilia® samougrađujućeg, samonivelišućeg betona i Ductal® betona ultra-visokih performansi.
Hypergreen je koncept zgrade koji poštuje životnu sredinu i razvijen je za svetske megalopolise. Geografska orijentacija kule joj omogućava da dobije maksimalnu količinu svetlosti i energije vetra. Kula stvara dovoljno energije da zadovolji sopstvene potrebe. |
Most Mira u Seulu, Južna Koreja |
|
|
Most Mira (The Peace Bridge), je dizajnirao arhitekta Rudi Rićoti (Rudy Ricciotti). Most premošćuje reku Han i povezuje ostrvo Sunjudo (Sunyudo) sa centrom Seula. Sagrađen je 2002. uz pomoć Ductal®, betona ultra viskoh performansi.
„Ovaj pešački most je 130 metara dugačak (horizontalna platforma) ali ima debljinu od samo 3 centimetra!” istuče Rudi Rićoti. To izuzetno dostignuće je omogućio Ductal®. |
Spinaker kula u Portsmutu, Ujedinjeno Kraljevstvo |
|
|
Kula Spinaker, koju je dizajnirala Grupa Skot Vilson (Scott Wilson Advanced Technology Group), je sagrađena 2004. godine od Agilia® samougrađujućeg i samonivelišućeg betona.
To je najviša kula u Engleskoj, uzdiže se 170 metara iznad nivoa mora. Kula Spinaker i pruža panoramski pogled od 37 kilometara i ima tri panoramska vidikovca.
|
Rio-Antirio Most, u Grčkoj |
|
|
Sagradio ga je 2004. godine Gefira konzorcijum, ovaj most povezuje Peloponez sa kontinentalnom Grčkom. Dužine 2.800 metara, to je najduži viseći most ikada sagrađen. 750,000 tona agregata visokih performansi je upotrebljeno da obezbedi trajnost i izuzetnu snagu građevine. Most može da izdrži vetrove do 250 km/h, sudar sa tankerom od 180.000 tona, ili zemljotres snage 7 stepeni na Rihterovoj skali. |
Most Mijo, u Francuskoj |
|
|
Visine od 340 metara, Most Mijo (the Millau Viaduc) je viši čak i od Ajfelove Kule. 35.000 tona cementa je korišćeno u izgradnji ovog čuda od betona i metala. |
Ocho al Cubo, Čile |
|
|
Osam najboljih arhitekata Čilea je bilo pozvano da dizajnira svoju idealnu kuću u luksuznom primorskom odmaralištu Marbelja. Napravili su prostrane bele kuće u različitim stilovima. Ipak, imali su jednu zajedničku karakteristiku: upotrebu arhitektonskog Lafarge Premix betona (preko 2,500 m³).
Tokom projekta, Lafarge je postao preporučeni izvor arhitektonskog betona i učvrstio svoju reputaciju među arhitektama. |
Eco-City, Južna Afrika |
|
|
Projekat Eco-City su pokrenuli W.W.F. i lokalne nevladine organizacije u jednoj od siromašnih opština Johanesburga. Projekat gradi ekonomične, ekološke stambene objekte i čini ih dostupnim porodicama sa najnižim primanjima. Cilj je smanjenje zagađenja i siromaštva u opštini.
Projekat se fokusira na pasivno solarno grejanje, reciklažu kišnice i upotrebu obnovljivih materijala. Lafarge je obezbedio cement koji je bio pomešan sa ostacima polistirena za proizvodnju isplativih ploča za izolaciju.
Beton i cement takođe imaju ulogu u održivoj izgradnji! |