Značajni datumi
Od početaka u 1833. kao rudarska kompanija koja se bavila iskopavanjem krečnjaka, Lafarge se transformisao i sada posluje u 78 zemalja. Kako se porodična kompanija tokom samo jednog veka razvila u lidera u svojoj oblasti poslovanja?
1833 |
|
Kako je počelo?
Priča o svetskom lideru u proizvodnji građevinskih materijala je počela u regiji Ardèche, u mestu zvanom „Lafarge", što znači „kovačnica", blizu sela Teil. |
1864 |
|
Prvi veći posao: Suecki kanal Lafarge je dobio „ugovor veka" u Egiptu! |
1866 |
|
Prva operacija u Alžiru i razvoj u Severnoj Africi
Ugovor za Suecki kanal, prvi uspeh kompanije u Mediteranskom slivu, je bio uvod u širenje i otvaranje komercijalnog prostora u Marseju, Sèti, Tunisu i Alžiru. |
1887 |
|
Prva laboratorija u svetu koja se specijalizuje za cement
Prateći svoj komercijalni uspeh, Lafarge je otvorio istraživačku laboratoriju blizu Teila, Francuska. To je bila prva laboratorija u svetu koja se specijalizovala za cement. |
1889 |
|
Društvena odgovornost nagrađena na Univerzalnoj izložbi
Od početka, Lafarge je obraćao pažnju na uslove život i rada svojih zaposlenih i investirao je u mnogobrojne objekte: spavaonice, kantine, bolnice, škole, bašte i smeštaj za iznajmljivanje. |
1908 |
|
Ciment Fondu®, otporan na spoljašnje sile i visoke temperature
1908. godine, direktor za istraživanje Lafarge-a Žuls Bjed je podneo patent za Ciment Fondu®, koji se dobija mešanjem krečnjaka i boksita. |
1921 |
|
Prvi patent za beli cement Još jedno otkriće Lafarge-a! |
1930 |
|
Prva rekultivacija površinskog kopa u Draveju, Francuska
1930. godine, Grupa je sprovela svoj prvi projekat rekultivacije površinskog kopa.
|
1931 |
|
Proširenje na poslovanje gipsom, proizvodnja gipsa
1931. godine, Grupa je preuzela „Gypses et Plâtres de France", kompaniju sa sedištem na jugu Francuske koja je posedovala veliki broj površinskih kopova gipsa. |
1947 |
|
Vodeći proizvođač cementa u Francuskoj i Severnoj Africi
Tokom prvog dela 20. veka, Lafarge kompanija za proizvodnju kreča i cementa je nastavila da se razvija preuzimanjem kompanija šiom Francuske. Posle drugog svetskog rata, Lafarge je učvrstio svoj položaj kao vodeći proizvođač cementa u Francuskoj i Severnoj Africi.
Odluku da se sedište kompanije preseli iz Vivijra, u Aderšu, u Pariz 1947. godine je bila simbol ove transformacije.
|
1956 |
|
Prva cementara u Severnoj Americi i formiranje Lafarge cementa Severna Amerika (LCNA)
Lafarge je izgradio svoju prvu fabriku cementa u Severnoj Americi u Ričmondu (Richmond) u zapadnoj Kanadi. To je bio smeo potez, nova fabrika je u to vreme bila udaljena 10,000 km i 24 časa avionom od Francuske!
Grupa je prošla kroz izuzetan period rasta. Do kraja 1960-ih, postala je treća po proizvodnji cementa u Kanadi, sa godišnjom proizvodnjom od 900.000 tona. |
1959 |
|
Prve operacije u Brazilu
1959. godine, Lafarge je stekao udeo u brazilskoj kompaniji Cominci, i izgradio prvu cementaru u Brazilu u Matozinjosu (Matozhinos). |
1970 |
|
Formiranje Canada Cement Ltd. (CCL), vodećeg proizvođača cementa u zemlji
1970. godine su integrisani Lafarge Cement of North America (LCNA), osnovan 1956. godine, i najveći proizvođač cementa u Kanadi, Canada Cement Company, koja je osnovana 1909. |
1971 |
|
Sporazum sa Ministarstvom za životnu sredinu Francuske o emisijama čestica prašine
Od 1971. godine, Lafarge je preduzimao aktivne mere ka smanjenju emisija prašine iz svojih fabrika cementa. Grupa čini više od poštovanja propisa i stalno vrši unapređenja oprema i procesa koji se stalno poboljšavaju upotrebom novih tehnologija.
Plan ambicija u održivosti za 2012. godinu, pokrenut 2007. je postavio cilj smanjenja svetskih emisija čestica prašine za 30% pre 2012. |
1972 |
|
Razvoj i modernizacija
Te godine:
|
1974 |
|
Prva upotreba industrijskog otpada kao alternativnog goriva Sredinom 1970-ih, dok su cene goriva rasle, Lafarge je shvatio da se industrijski i poljoprovredni otpad, kao što su mahune kafe, ljuspice pirinča, gume, razređivači i koštano brašno, mogu koristiti kao dopunsko gorivo. |
1977 |
|
Objavljivanje Principa delovanja Grupe
Humanistička tradicija Lafarge-a, koja je preneta kroz generacije od osnivanja kompanije, je inspirisala Principe delovanja Grupe. Kao što je rekao Olivije Leserf (Olivier Lecerf), predsedavajući od 1974. do 1989. godine: „Pokušavamo da upravljamo služeći, a ne vladajući. Istinski legitimitet vođe leži u njegovoj sposobnosti da služi." Principi delovanja su niz humanističkih vrednosti i anagažovanja koje dele svi zaposleni. Oni sadrže:
|
1980 |
|
Lafarge dostiže vodeći položaj na severnoameričkom tržištu cementa – Usavršavanje betona visokih performansi
Te godine:
|
1985 |
|
Prve operacije u Kamerunu i Podsaharskoj Africi
Lafarge je napravio prve korake u Podsaharskoj Africi 1985.godine, kada je otvorio lokaciju u Kamerunu. Vremenom, Grupa se proširila u Keniju (1989), Južnu Afriku (1998), Ugandu i Benin (1999), i Zimbabve, Tanzaniju, Malavi, Nigeriju i Zambiju (2001). |
1989 |
|
Preuzimanje Cementije (Cementia): nove lokacije u Evropi i Istočnoj Africi
Preuzimanje Cementije, švajcarske grupe, od strane Lafarge-a, je donelo veliki broj prestižnih marki u portfolio Grupe:
|
1990 |
|
Prve operacije u Istočnoj Nemačkoj – Prva laboratorija koja se specijalizuje za građevinske materijale u svetu
Te godine:
|
1994 |
|
Prve operacije i širenje u Kini
Grupa je stekla svoju prvu fabriku cementa u Hjuabeiju (Huabei), Kina, 1994. godine. To je bila prva od mnogih investicija u toj zemlji.
Grupa nastavlja sa svojom strategijom širenja na ovom dinamičnom tržištu, čija je karakteristika sve veća potražnja za građevinskim materijalima. |
1995 |
|
Održivi razvoj u srcu aktivnosti grupe
Te godine:
|
1997 |
|
Preuzimanje Redland-a: novi poslovni portfolio i dalja konsolidacija
Preuzimanje Redland-a, britanske grupe, je ojačalo položaj Lafarge-a u agregatima i betonu, pretvorilo Grupu u lidera u građevinskim materijalima u Severnoj Americi, i dozvolilo Lafarge-u da uđe u krovopokrivački sektor.
|
1998 |
|
Prve operacije u Indiji i Južnoj Koreji
Nastavljajući sa svojom strategijom u Aziji, Lafarge je preuzeo dve fabrike suvog maltera u Južnoj Koreji, blizu grada Busana. Južnokorejsko tržište suvog maltera je drugo po veličini u regiji i pruža odličan potencijal za dalji rast. |
2000 |
|
Prekretnica: nabavke, pokretanje novih proizvoda i partnerstva
Te godine:
|
2001 |
|
Lafarge, najveći proizvođač cementa u svetu se fokusira na održivi razvoj
Te godine:
|
2002 |
|
Okvir sporazuma sa CNRS-om i pokretanje PLAtecTM-a
Te godine:
|
2003 |
|
Potpisivanje Globalnog sporazuma UN, organizovanje panela zainteresovanih strana i nastavak napora u borbi protiv SIDE
Te godine:
|
2004 |
|
Širenje na tržištima u razvoju, pokretanje SignaTM-a, humanitarna pomoć, sponzorstva
Te godine:
|
2005 |
|
Grupa i održivi razvoj – Povećani proizvodni kapaciteti
Te godine:
|
2006 |
|
Bruno Lafont i plan: Excellence 2008 – Komercijalno predstavljanje Sensium® cementa- Predstavljanje Hypergreen koncepta
Grupa je ubrzala svoj rast: Bruno Lafont je imenovan za Izvršnog direktora Grupe i pokrenuo strateški plan Excellence 2008. Program će poboljšati industrijske performanse, učvrstiti položaje na tržištima u razvoju i nastaviti da podstiče održivi razvoj. Lafarge je kupio manjinsko učešće u Lafarge North America i postao lider u Severnoj Americi u svim oblastima svog poslovanja.
|
2007 |
|
Prodaja poslovanja krovnim pokrivačima, fokus na održivom razvoju, predstavljanje dva betona sa visokom dodatom vrednošću
Te godine:
|
2008 |
|
Kupovina Orascom cementa, vodeće cementne grupe na Bliskom Istoku i u mediteranskom slivu
Ta operacija je odlučno ubrzanje strategije Grupe u brzorastućim, profitabilnim tržištima u razvoju. |
2009 |
|
Rast na tržištima u razvoju – Inovacije betona
Lafarge nastavlja rast u zemljama u razvoju u Ekvadoru, Nigeriji i Iraku. |
2010 |
|
Strategija u inovacijama – Šangajski izložbeni sajam – Jačanje poslovanja u Brazilu i Centralnoj Evropi
Lafarge ubrzava svoju strategiju inovacija i predstavlja Aether -projekat čiji je cilj smanjivanje emisija ugljen-dioksida pri proizvodnji cementa - tokom proslave dvadestogodišnjice svog Tehnološkog centra. |
2011 |
|
Značajne prodaje i nova organizacija
Lafarge i Anglo American su najavili formiranje vodeće kompanije koja se bavi građevinskim materijalima. |