Značajni projekti

 

Lafarge isporučuje cement i beton za ključne infrastrukturne i druge objekte. U našoj ponudi su cementi i betoni koji mogu da zadovolje različite potrebe krajnih korisnika i zahteve projekata. Pogledajte samo neke od reprezentativnih objekata koji su izgrađeni našim materijalima.

Avalski toranj

Ono što je Big Ben za London, Ajfelova kula za Pariz, to je za Beograd Avalski toranj. Visok 204,57 metara, toranj dominira beogradskom panoramom, a njegova elegantna silueta kod svakog stanovnika glavnog grada Srbije budi osećanje ponosa i pripadnosti.

 

Sadašnji toranj predstavlja vernu kopiju prethodnog koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine. Pored simbolične, toranj ima i arhitektonsku vrednost kao jedna od najviših građevina na Balkanu. Na novom, rekonstruisanom tornju, betonska konstrukcija je visoka 136 metara, a čelična ima 67 metara.

 

Njegova konstrukcija može da izdrži i zemljotres do 9,2 stepena Merkalijeve skale. Na visini od 119,2 metra se nalazi restoran do koga vode dva lifta, a iznad restorana je sprat sa otvorenom terasom za razgledanje. S ponosom ističemo da je Lafarge-ov proizvod, cement CEM I 42.5R korišćen za njegovu rekonstrukciju.

Most kod Beške

 

Most kod Beške preko Dunava trenutno je najduži most preko Dunava u Evropi. Zamišljen je kao blizanac starog mosta izgrađenog 1975. godine, i od njega je udaljen samo pet metara.

 

Ukupna dužina mosta je 2.250m, a širina 14,4m. Most ima tri trake za drumski saobraćaj (pun profil za jednu stranu auto-puta) i dve pešačke staze širine 1,7m. Usled velike razlike u nadmorskoj visini leve i desne obale Dunava, most je dizajniran sa nagibom od 2,3% što je ujedno i najveći nagib na auto-putu.

 

Pored mosta će takođe biti izgrađen specijalni bazen za prečišćavanje otpadnih voda koja se sliva sa mosta i pristupnih puteva. Ovaj most je prvi ekološki objekat te vrste u Srbiji.

 

U izgradnji je korišćen cement CEM II/A-M(S-L) 42.5R koji je proizveo Lafarge BFC. U most je ugrađeno čak 67.000 kubika betona, 9.700 tona armature, 14.000 metara šipova i 47,6 kilometara kablova.

Most na Adi

Zagušenja saobraćaja preko reke Save, postala su uobičajena pojava u beogradskom saobraćajnom špicu. Zato je novi most na Adi, saobraćajnica koja povezuje Čukaricu i Novi Beograd, doneo spas vozačima u glavnom gradu.

 

To je trenutno najveći  most sa kosim zategama i samo jednim stubom na svetu.Njegov centralni stub je visok 200 metara i postao je za kratko vreme novi simbol Beogradske panorame. Stub ima 39 betonskih segmenata, a sam most je dugačak 969 metara i čini sastavni deo unutrašnjeg magistralnog prstena. Širok 45 metara, most ima 6 kolovoznih traka, dve pešačko biciklističke-staze i dva koloseka za metro.

 

I u ovaj simbol Beograda je ugrađen građevinski materijal kompanije Lafarge BFC, cement CEM II/A-M(S-L) 42.5R.

Obilaznica oko Beograda

Obilaznica oko Beograda je planirani autoput oko Beograda koji će omogućiti izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice Srbije. Obilaznica je trenutno u izgradnji, a njena ukupna dužina bi trebalo da bude oko 69km. Obilaznica bi po završetku radova trebalo da ima četiri saobraćajne trake širine po 3,75m, dve zaustavne trake širine 2,5m, razdelni pojas 4m. Za izgradnju obilaznice se koristi cement CEMII/A-M(S-L) 42.5R koji proizvodi Lafarge BFC.

 

Tunel Straževica

Jedan od najznačajnijih objekata na obilaznici oko Beograda, Straževica je najširi tunel ikada izgrađen u Srbiji. Izgradnja ovog tunela je počela 1994. godine. Ukupna dužina iznosi 745m i predstavlja vezu između autoputa Beograd-Niš, E-75 i Ibarske magistrale M-22, odnosno petlje Orlovača. Tunel preuzima značajan deo teretnog saobraćaja koji je preusmeren sa mosta Gazela. Za izgradnju tunela korišćen je cement CEMII/A-M(S-L) 42.5R koji proizvodi Lafarge BFC.

 

Pupinov most

Pupinov most u Beogradu povezuje beogradska naselja Zemun i Borču, preko reke Dunav.

 

Most pored svog praktičnog značaja ima i ekološku funkciju jer izmešta teški teretni saobraćaj iz centra Beograda i tako oslobađa centralno gradsko jezgro od zagađenja. Pored toga, most će preneti i ekonomski razvoj u deo Beograda na levoj obali Dunava, čime će postojeća naselja konačno živnuti i stvarno postati integralni deo glavnog grada Srbije.

 

Most je dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane. Most ima dva veća raspona sa kosim zategama, za prolaz brodova. Dužina svih pristupnih saobraćajnica je 21,6 km.

 

Za izgradnju mosta korišćen je beton koji isporučuje kompanija Lafarge.